lördag 16 oktober 2010

Stackars Anders Södergren...

Hade otur i Ramsau.....Får mig att komma ihåg när jag åkte rullskidor utanför Lidköping någon gång i mitten av 80-talet. Vid en vägficka svänger en bil in rakt framför mig och om jag hade svängt höger hade jag hamnat rakt i trafiken och blivit påkörd så´enda alternativet var at slänga mig till vänster ner i et dika där jag rulade runt. Slog mig lite men inget allvarligt, men "blev arg som ett bi" vilket den äldre damen som nästan körde in mig inte kunde förstå, det var väl bara at bromsa sa hon till mig. Efter den adrenalinkicken så gick det väldigt fort hem....

Åker rullskidor då och då på vägarna här omkring och något jag finner konstigt är att om jag cyklar eller går och två bilar får möte i höjd med mig så stannar alltid en ena bilen och väntar in men om jag åker rullskidor så kör de bara och det blir trångt och farligt för alla parter??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar