fredag 8 oktober 2010

Hotell

Då och då tycker jag det är ganska trevligt att bo på hotell. Oftast har hotell riktigt bra sängar (det har jag hemma numera också efter inköp i somras!) och jag sover som oftast väldigt bra på hotell!:) Synd idag bara när jag ine behövde gå upp så tidigt men ändå vaknar klockan 6, men som tur är har ju de flesta hotell gratis internet och därmed möjlighet till att roa sig en stund innan frukosten börjar serveras!:) Tur att jag åkte upp till Hamar igår och inte gick upp riktigt tidigt och åkte då det är vägbygge mellan Oslo och Hamar och de sista 8 milen tog väldigt lång tid att köra....

Vilken skillnad det är på trafiken på svenska sidan mot den norska, så fort man kommer över på den norska så kör alla betydligt långsammare på motorvägen och förmodar det är dyra böter jag hört talas om som styr, eller är norrmän mer laglydiga i allmänhet?:) Som ni vet används det vägtullar för motorväg och tunnlar i Norge och frågan är om detta skulle vara något för Sverige också, om det skulle hjälpa till att hålla vägar fräscha eller till att bygga ut E20 så att den blir motorväg ner till Göteborg. Jag vet att det inte är bra för miljön, men som E20 är nu, är näst intill skandal!:((

Nu skall jag lyxa till det jämfört med hemma och ta en riktigt lång och varm dusch (jag vet, det är heller inte bra för miljön...) och med tanke på priset på hotellrummet så tycker jag att jag är värd det!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar