onsdag 6 oktober 2010

Hektisk vecka

Innan jag hinner att blinka kommer en riktigt hektisk vecka när det händer något hela tiden! Just nu är det inte bara planering och genomförande av lektioner som gäller utan utvecklingsamtalen med de nya eleverna och därmed helt nya vårdnadshavare-kontakter att bygga upp.

Nu är även åttans och nians utvecklingsamtal på gång och därför skall mängder av skriftliga omdömen även skrivas och innas dess måste jag noga tänka igenom vad jag skall skriva och hur det går för varje elev men också viktigast, ge förslag på hur de kan utvecklas i mitt ämne tills nästa samtal till våren!

Idag var jag bara halva dagen på jobbet innan jag for till Skövde och Mediapoolen där en väldigt roligt eftermiddag spenderades med två pedagoger som lärde ut hur man kan jobba på ett jättroligt och enkelt men givande sätt med att göta film i skolan!:)) Trots att jag inte träffat de andra deltagarna innan så vågade vi all bjuda på oss och våra lärare var "impade" av vår "filmkonst" och skådespelarinsatser!:) Då jag jobbar lite extra med IT på vår skola så känns det nu bättre att kunna jobba med filmprojekt när önskemål uppstår!

I morgon torsdag måste jag packa väskan för på fredag eftermiddag far jag upp till Hamar och på lördag skall jag göra en sista tjänstgöring som aspirant på greyhound och innan helgen är över så kan jag förhoppningsvis titulera mig greyhoundsdomare?:))

Söndag får bli den stora "latardagen" även om jag redan nu lovat mitt "tantgäng" en riktigt lång promenad. Vi har i och försig inte legat på latsidan i veckan utan en joggingrunda har vi hunnit med på kvällssidan varje dag!

Nu skall jag bänka mig för att titta på danska serien Brottet! Danskarna är så otroligt duktiga på att göra riktigt bra tv-serier!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar